First two weeks! - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Maxime Westra - WaarBenJij.nu First two weeks! - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Maxime Westra - WaarBenJij.nu

First two weeks!

Blijf op de hoogte en volg Maxime

22 September 2015 | Verenigde Staten, Cedar City

Goodmorning!!

Vandaag zijn wij alweer 14 dagen in Amerika! Wat gaat de tijd snel, maar we hebben nog 3 weken te gaan!

Het is hier geweldig!

Onze eerste week was een beetje onwennig, we begonnen nl in een gebied zonder toeristen, dus we voelde ons echt een beetje ongemakkelijk haha!

We zijn begonnen in Houston, een beetje een saaie stad.. Heel veel Afro-Americans en in downtown liep overdag gewoon niemand buiten..Ja hè we waren New York gewend ;)..We zijn daar ook naar Kemah Boardwalk gegaan, een leuk dorpje met een soort pretpark aan het water. Warm dat het daar was, dus we zijn maar klein rondje gegaan. Op dag 3 zijn we doorgereden naar Dallas, ook daar was het snikheet! Dus we hebben daar in een verlaten zwembad aan de snelweg, met iedereen koekeloerend uit het ruim even wat uurtjes gebakken.. in Dallas hebben we een rondje gemaakt en buiten dallas ook zodat we de skyline zagen. En we zijn naar een stadje verderop gegaan Fort Worth Stockyards. Alles was daar in cowboy sferen en we hebben een rodeo show gezien. Begon als een ervaring met de stieren maar eindige als een shock met kalfjes dus beetje gemengde gevoelens over.. dag 5 zijn we doorgereden naar Oklahoma city, daar verbleven we maar 1 nacht. We zijn de stad gaan verkennen en savonds naar een meer gegaan.. We zijn daar lekker gaan eten en relaxen. Volgende dag snel weer vertrokken om de grote tocht naar albuquerque te maken. 8 uur rijden over de route 66. De route is niet zo boeiend, wel kom je soms langs oude dorpjes die nog in de oude route 66 staat zijn, dus dat is leuk om te zien! In Albuquerque hebben we 2 nachten geslapen en rustig de stad verkent en de bergen er omheen. In deze stad zijn veel Latino's, het is tenslotte New Mexico ;).

Zo hebben we dus een rustig eerste weekje gehad, met veel nieuwe indrukken. Geen toeristen betekent ook dat we echt hebben kunnen zien hoe het leven daar is!

Onze tweede week begint met ons eerste Natuur park. Kasha Katuwe onderweg naar Santa fe! Indrukwekkend! Hoe kunnen toch die rotsformaties ontstaan. Het was wel warm en we hebben een klim naar boven gemaakt dus was even hard werken haha. In de middag zijn we doorgereden naar Santa fe. De hoofdstad van NM en wat een leuke stad is dat. Heel schattig allemaal, veel Latino's maar ook veel Native Americans. Het is niet heel groot dus we hebben daar ook lekker de tijd gehad om bij te komen en spelletjes te spelen haha.

Op dag 10 zijn we doorgereden naar Farmington. Ondertussen bij de Aztec ruins geweest, best leuk om te zien. Verder was het een beetje een saaie dag. We hebben bij motel 6 nog aan het zwembad gelegen maar wat is dat een vies zwembad zeg en het hotel overigens ook!
Volgende dag doorgereden naar Monument Valley, eindelijk!! Eerst naar het four corners monument, een plek waar vier staten bij elkaar komen. Leuk om te zien! En toen MV, echt prachtig! We hebben een toch van ongeveer 6 km gedaan in 2 uur en daarna hebben we nog een ronde gemaakt met de auto Door de vallei. Zo vet!!! Daarna doorgereden naar Monticello waar we zouden overnachten. Het gebied waar we doorheen reden was zo donker (best spannend, met herten die kunnen oversteken) dat we een milky way zagen, te mooi!

Volgende dag Doorgereden naar Arches en Canyonlands! Best ambitieus 2 parken, maar het is ons gelukt. Arches is heel groot, naar het uiterste punt was een half uur rijden! Maar wat een uitzichten en die bogen zijn ook mooi om te zien! Canyonlands was ook geweldig. Wat een uitzicht en wat is het hoog! Met de zonsondergang een rots opgeëist en daar samen gewacht tot de zon onderging! Heel bijzonder. Hierna hadden we nog 4 uur rijden te gaan dus dat was even doorzetten. Want het rijden is Door de natuur en het is pikdonker en er kan nog wel is wat oversteken.. maar we hebben het gehaald tot Salt lake city. Volgende dag daar wakker geworden en besloten rustig aan te doen. Dat is de ochtend gelukt, smiddags hadden we ineens zo veel plannen dat we het allemaal snel moesten gaan doen haha. De stad verkent en toch doorgereden naar Antelope Island, omdat dat zo'n ander soort natuur weer is. We hebben bij de Walmart eten gehaald en het hoogste punt in het park opgezocht. Daar zijn we gaan eten en weer gewacht tot zonsondergang. Echt prachtig! Ook nog wilde bizons en herten gespot! We vonden Salt lake city niet zo boeiend.. veel bedelende mensen en snel gezien dus besloten een dag eerder naar Bryce Canyon te gaan. Daar zijn we dus Gister geweest. Ook echt weer een prachtig park. We hebben een route langs de rim gedaan van 3,6 km en nog helemaal naar beneden een tocht van 2,1 km. Op tijd naar het hotel gegaan in Cedar City en onderweg lekker pizza gegeten! Dit keer zitten we echt in een motel als in de films haha! Straks gaan we naar Zion National Park. Ik heb onwijze spierpijn, maar we moeten Door ;) vanaf zaterdag 6 dagen Vegas dus dan is er tijd om te rusten haha.

Love you guyssss

• 23 September 2015 - 08:19

Elise:

Hallo lieffies!

Heerlijk om te lezen dat na de eerste week de tijd zo snel gaat met geweldige ervaringen! Ik kan niet wachten op alle foto's bij de verhalen, al die mooie parken en het uitzicht !!

Geniet nog even van het land, de natuur, het eten en elkaar !!

Tot snel!!

• 23 September 2015 - 10:47

Stefanie :

Heel leuk mex en Jur! Heel veel mee gemaakt al zo te lezen. Geniet er van!